قطعات جانبی کمپرسور هوا

قطعات جانبی کمپرسور هوا

قطعات جانبی کمپرسور هوا
هوا تجهیز خاورمیانه ارائه دهنده تمامی قطعات جانبی کمپرسور هوا در انواع برند ها و با بهترین کیفیت می باشد. تمامی قطعات جانبی کمپرسور هوا ارائه شده توسط این شرکت اصل بوده و تمامی خدمات مربوط به تعمیر و تعویض قطعات جانبی کمپرسور هوا توسط همکاران این شرکت برای مشتریان عزیز انجام می شود.

قطعات جانبی کمپرسور هوا بصورت به هم پیوسته تشکیل شده اند که قطعات جانبی کمپرسور هوا به صورت هماهنگ باهم هوا را متراکم و فشرده می کنند. اصلی ترین قطعات جانبی کمپرسور هوا  شامل موارد زیر می باشد.

موتور: اصلی ترین قطعه جانبی به کار رفته در ساختار کمپرسور هوا موتور می باشد. معمولا موتور ها در دو نوع دیزلی و الکتریکی قابل استفاده می باشند. موتور با دریافت سوخت مورد نیاز میتواند انرژی مکانیکی لازم را برای کمپرسور هوا تامین کند.

کوپلینگ: برای انتقال نیرو بین پیچ های شافت پمپ و موتور در کمپرسور هوا از کوپلینگ ها استفاده میکنند. کوپلینگ هایی که در کمپرسور هوا بکار می روند برروی شافت و موتور نصب می شوند و لبه های آنها دندانه دار است که بوسیله بوش پوشانده شده اند. انتقال گشتاور از موتور به شفت زمانی که دندانه های چرخ دنده با دندانه های بوش درگیر شود صورت می گیرد.

پیستون: بخش متحرک داخل سیلندر، پیستون می باشد که با حرکت پیستون شاتون نیز شروع به حرکت میکند. در کمپرسور هوا پیستون اولین قطعه ای است که شروع به کار میکند. پیستون ها بوسیله نیروی انفجاری سوخت ها بالا و پایین می روند و سبب حرکت موتور کمپرسور هوا می شوند.

رینگ های پیستون: پیستون از سه قطعه اصلی شامل رینگ فشار، رینگ روغن و رینگ آبندی تشکیل شده است

• رینگ فشار: جهت جلوگیری از نفوذ گاز متراکم شده به بکار می رود.
• رینگ روغن: جهت جلوگیری از خروج روغن از آن از رینگ های روغن در کمپرسور هوا بکار می رود.
• رینگ آبندی: جهت جلوگیری از نفوذ مایعات به داخل و خارج پیستون از رینگ آبندی استفاده می کنند.

سوپاپ اطمینان: برای تنظیم میزان ورود هوا و سوخت به سلندر ها و ایجاد فضایی برای خروج دود در کمپرسور هوا از سوپاپ اطمینان که قطعه کوچکی که در سر سیلندر قرار دارد استفاده می کنند.

سوپاپ های مکش و رانش کمپرسور: برای کنترل هوای ورودی و خروجی در کمپرسور هوا استفاده می شود.

فیلتراسیون کمپرسور هوا: فیلتر های بکار رفته در کمپرسور هوا سه نوع مختلف دارند.
• فیلتر روغن: جهت تصفیه روغنی که در اطراف موتور در حال چرخش است به کار میرود تا عملکرد سیلندر ها و پیستون دچار آسیب نشود.
• فیلتر هوا: برای تصفیه هوا و جلوگیری از ورود ذرات موجود در هوا به درون کمپرسور می شود.
• فیلتر جدا کننده: برای جداسازی ذرات مایع و یا جامد از جریان گاز بکار می روند.

سنسور حرارتی: در صورتی که میزان دمای گاز خروجی بالاتر از حد نرمال باشد سنسور حرارتی شروع به کار کرده و از خطرات احتمالی که ممکن است رخ دهد جلوگیری می کند.

افتر کولر: در صورت بالا رفتن دمای سیستم از افتر کولر برای خنک سازی گاز خروجی استفاده میکنند.

اینتر کولر: از اینترهای کولر جهت جلوگیری از افزایش دمای داخلی سیستم استفاده میکنند. این قطعه مایع خنک کننده را در سراسر سیستم میچرخاند و سبب خنک شدن سیستم می شود. اینتر کولر از قطعات اصلی کمپرسور هوا می باشد که در صورت خرابی کارایی موتور سیستم دچار مشکل می شود.

مبدل حرارتی: جهت کاهش مصرف انرژی و افزایش اطمینان در کمپرسور هوا از مبدل های حرارتی استفاده میکنند.