مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد

مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد

مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد نوعی مخزن فشرده است که هوا را از کمپرسور هوا دریافت می کند و آن را برای استفاده در آینده تحت فشار نگه می دارد همچنین مخازن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد در اندازه های مختلف و به دو صورت عمودی و افقی ساخته می شوند.

علاوه بر این، برخی از صنایع مانند نفت و گاز از استانداردهای ویژه ای برای مخزن ذخیره هوای فشرده کمپرسور استاندارد استفاده می کنند به طوری که این مخازن باید یک سری استانداردها و الزامات را رعایت کنند، بنابراین حفظ ایمنی در این صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است که در این موارد این مخازن ذخیره هوای فشرده کمپرسورهای استاندارد باید دارای ویژگی هایی باشند.

ویژگی مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد

– ساخت این مخازن بایستی از استاندارد ASME پیروی کند.
– این مخازن دارای فشار طراحی شده، فشار تست و فشار کارکرد مشخص و از پیش تعیین شده هستند.
– برای حفاظت و طول عمر بیشتر، قسمت جداره بیرونی و داخلی با یک لایه رنگ اپوکسی با ضخامت ۱۵۰ میکرون پوشانده می شود.
– جوشکاری مخازن استاندارد از نوع زیرپودری می باشد و لازم است ۱۰ درصد از کل جوش های طولی و محیطی رادیوگرافی گردد و در گواهینامه استاندارد نهایی ذکر گردد.
– الزاما جنس عدسی بدنه تانک باد باید۱۷ mn4 یا SA 516- GR70 باشد.
– جنس پایه ها از جنس ST37 می باشد.
– در سایز های بالاتر از ۱۰۰۰ لیتر وجود منهول الزامی می باشد.

هدف از مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد

– هدف اصلی مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد ایجاد یک مخزن نیرو در زمان اوج تقاضا است و ظرفیت ذخیره سازی اضافی، عملکرد ایمن و کارآمد کمپرسور شما را تضمین می کند.

– یکی دیگر از اهداف مهم مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد، حذف رطوبت از منبع هوای فشرده است زیرا هنگامی که هوای گرم از پمپ خارج می شود، حاوی بخار آب بالقوه مضر است بنابراین مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد بخار را خنک و متراکم می کند و به راحتی رطوبت را از طریق زهکشی در پایین دستگاه حذف می کند.

مزایای مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد

استفاده از مخزن ذخیره سازی با سیستم فشار استاندارد می تواند عملکرد عملیات شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشدبه طوری که برخی از مزایا عبارتند از

– افزایش کارایی هوای خشک
– به حداقل رساندن هدر رفت هوا
– کاهش فشار مورد نیاز کمپرسور
مخازن فشار استاندارد عمودی و افقی

مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد معمولاً در دو نوع افقی و عمودی وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد همچنین اندازه مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد برای کاربردهای صنعتی تا ۱۰۰۰۰ لیتر متغیر باشد و مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد معمولاً دارای پایه هایی برای ایجاد ثبات است و اغلب برای کاهش لرزش در حین کار به نصب نیاز دارند.

مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد برای ظرفیت ۷الی ۱۰ بار طراحی شده اند و هرگز نبایستی از مخازن کم فشار برای مخازن پر فشار استفاده کرد.

محاسبه ضخامت مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور

برای محاسبه ضخامت مخزن ذخیره سازی بایستی حجم چگالی سیال و نیروی وارد شده به مخزن را محاسبه کرد و در نوع ضخامت ورق برای ساخت مخزن ذخیره سازی در نظر گرفت در همین راستا ضخامت مخزن ذخیره سازی هوای فشرده کمپرسور استاندارد بیشتر از کمپرسور نرمال و کمتر از کمپرسور فشار قوی باید باشد، به عبارتی هر چه نیروی وارد شده به مخزن ذخیره سازی بیشتر باشد، بایستی ضخامت ورق استفاده شده در آن نیز بیشتر باشد.

مجموعه ما بیش از ۱۸ سال در صنعت سیستم های هوای فشرده در تهران فعالیت دارد به طوری که تخصص ما به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که سیستم هوای فشرده شما به طور موثر کار می کند و همچنین به شما آرامش خاطر از حفظ قابلیت اطمینان تجهیزات خود را می دهد.