تله آبگیر

تله آبگیر

تله آبگیر
از قطعات اصلی کمپرسور که برای جداسازی رطوبت موجود در هوا بکار می رود، تله آبگیر می باشد. استفاده از تله آبگیر در کمپرسور ها سبب بهبود عملکرد آنها می شود. تله آبگیر با کاهش میزان رطوبت از بروز آسیب در ماشین آلات نیز جلوگیری می کند.

محل قرار گیری و نصب تله آبگیر بعد از مخزن هوا و در مابین کمپرسور و مخزن می باشد. در کمپرسور های پیستونی تله آبگیر بعد از مخزن هوا نصب می شود در حالیکه در کمپرسور اسکرو، تله آبگیر در بین کمپورسور و مخزن میتواند قرار بگیرد. عملکرد تله آبگیر به این صورت است که ابتدا بوسیله پره های موجود هوا را بصورت دورانی به درون خود میکشد با حرکت چرخشی که دارد قطرات آبی که در داخل هوا وجود دارد را جدا میکند.

در کمپرسور ها، تله آبگیر با روش سانتریفیوژ میتواند ۹۰ درصد از قطرات آب موجود در هوا را جدا کند. لذا استفاده از تله آبگیر در کمپرسور سبب می شود هوای خارج شده عاری از هرگونه آلودگی بوده و کیفیت بالایی داشته باشد.

جنس تله آبگیر از ورق آلومینیوم می باشد و معمولا با یک لایه از مواد ضد زنگ پوشیده می شود این امر سبب افزایش طول عمر تله آبگیر و بهبود عملکرد آن می شود. به دلیل اهمیت تله آبگیر در کمپورسور ها بهتر است در خرید تله آبگیر دقت زیادی به خرج دهید. جهت خرید تله آبگیر میتوانید به شرکت هوا تجهیز خاورمیانه که یکی از ارائه دهندگان تمامی تجهیزات کمپرسور از جمله تله آبگیر می باشد مراجعه کنید.