رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو

رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو

برای افزایش راندمان و کاهش مصرف انرژی در کمپرسورهای اسکرو بسته به ظرفیت هوادهی، زمان بار و تخلیه سیستم، فشار و توان کمپرسور از رادیاتورهای آلومینیومی استفاده می شود به طوری که رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو (Oil inject) معمولاً توانایی تحمل فشار تا فشار اسمی ۴۰ بار و فشار واقعی ۲۶ بار را دارد.

مشخصات فنی رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو

– استفاده از آلومینیوم در پره های رادیاتور کمپرسو
– حداکثر دمای کاری ۱۲۰ درجه سانتیگراد
– حداقل دمای کار -۲۰ درجه سانتیگراد
– حداکثر فشار کاری ۲۶ بار
– حداکثر ویسکوزیته روغن CST 300
– استحکام و هدایت حرارتی بالا

وظیفه رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو

رادیاتورها از آلومینیوم ساخته شده اند تا استحکام و طول عمر زیادی داشته باشند و به همین دلیل تبادل حرارتی بالایی دارند بدین ترتیب عملکرد کلی رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو خنک کردن مایع یا گاز است بنابراین از رادیاتور آلومینیومی برای خنک کردن مکانیسم هوای گرم که بر اثر اصطکاک هوای فشرده با سطوح موجود در سیستم کمپرسور اسکرو به وجود آمده است، استفاده می شود.

سطح بالایی از گرما توسط کمپرسورها آزاد می شود که این اتفاق هم در کمپرسورهای پیستونی و هم در کمپرسورهای اسکرو رخ می دهد به طوری که هنگام فشرده سازی هوای کمپرسور به دلیل اینکه انرژی بین ذرات روغن و هوا بسیار زیاد است از رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو برای انتقال دمای تولید شده به محیط استفاده می شود. رادیاتورهای کمپرسور اسکرو از پره هایی با فاصله کم ساخته می شوند و هوا دائماً بین آنها در جریان است.

همچنین رادیاتورهای موجود در کمپرسور اسکرو شامل یک بخش خنک کننده هوا و یک بخش خنک کننده روغن است همچنین رادیاتور روغن کمپرسور از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که برای انتقال دمای هوا و روغن موثر است. این روغن که شباهت زیادی به رادیاتور آب خودرو دارد به صورت جداگانه و همزمان کار می کند .

این روغن دارای مزایایی از جمله راندمان بالای دستگاه، تعویض و تمیز کردن آسان، کاهش دمای روغن و هوا و افزایش کارایی موتور می باشد که این عملیات تزریق روغن، روانکاری و خنک سازی توسط کمپرسور اسکرو انجام می شود بدین ترتیب که در حین کار در روغن غوطه ور می شود و علاوه بر روانکاری و خنک سازی، بخشی از انتقال نیرو از طریق روغن انجام می شود. بنابراین کیفیت و دمای روغن و هوا در سیستم هوای فشرده از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت رادیاتور آلومینیومی کمپرسور اسکرو

عوامل متعددی در قیمت رادیاتور کمپرسور اسکرو موثر است بنابراین برند و سایز رادیاتور از عوامل تاثیر گذار بر قیمت رادیاتور کمپرسور اسکرو می باشد همچنین نوع رادیاتور نیز در قیمت آن موثر است. معمولا رادیاتورها آلومینیومی هستند اما زمانی که کمپرسور با گازوئیل کار می کند باید از رادیاتورهای مسی یا برنزی استفاده کنیم که قیمت آنها با رادیاتور آلومینیومی متفاوت است.

ما طیف گسترده ای از رادیاتورها، از کمپرسورهای اسکرو روغن گرفته تا انواع فن های کندانسور مورد استفاده در صنعت هیدرولیک را ارائه می دهیم.