رادیاتور کمپرسور

رادیاتور کمپرسور

رادیاتور کمپرسور
کمپرسور ها برای کارکرد نیاز به انرژی الکتریکی و یا سوختی دارند و پس از مدتی کارکرد دچار اصطکاک می شود و گرمای زیادی تولید میکند که این گرما سبب افزایش دمای بدنه کمپرسور نیز می شود. زمانی که دما افزایش پیدا کند راندمان کمپرسور ها به شدت افت میکند و سیستم دچار مشکل می شود به همین دلیل از رادیاتور کمپرسور برای خنک کردن سیستم استفاده میکنند در واقع اصلی ترین وظیفه رادیاتور کمپرسور خنک کردن کمپرسور ها می باشد.

بدنه رادیاتور کمپرسور از آلومینیوم ساخته می شود. آلومینیوم قابلیت انتقال گرمای بالایی دارد و در سریعترین زمان میتواند سبب خنک شدن سیستم کمپرسور شود. اکثرا رادیاتور کمپرسور دارای دو خروجی می باشد که هم برای خنک کردن روغن و هم خنک کردن بدنه کمپرسور به کار می روند. اندازه رادیاتور کمپرسور تاثیر مستقیمی بر میزان خنک کردن سیستم دارد در واقع هرچه رادیاتور کمپرسور بزرگتر باشد، ظرفیت حرارتی بالایی برای خنک کردن کمپرسور دارد.

اندازه رادیاتور کمپرسور بکار رفته در سیستم ها معمولا ۱۰ درصد از سایز استاندارد بزرگتر می باشد که در این صورت رادیاتور کمپرسور در مواقع حساس به راحتی میتواند دمای کمپرسور را تنظیم کند. همچنین رادیاتور کمپرسور با سایز بزرگتر در مناطق گرمسیر کاربرد بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد.

قطعات به کار رفته در کمپرسور ها از جمله شیلنگ ها و فیلتر ها در صورتیکه دمای کمپرسور افزایش یابد سریعتر دچار فرسایش می شوند لذا نیاز است که کمپرسور در دمای پایین کار کند تا هم عملکرد بهتری داشته باشد و هم طول عمر قطعات بیشتر شود به همین دلیل استفاده از رادیاتور کمپرسور بسیار ضروری می باشد. رادیاتور کمپرسور میتواند دمای روغن و دمای بدنه کمپرسور را تنظیم کند و سبب افزایش طول عمر قطعات و کارکرد بهتر کمپرسور شود.