تجهیزات کمپرسور باد

تجهیزات کمپرسور باد

تجهیزات کمپرسور باد
در هنگام خرید کمپرسور باد باید به تجهیزات به کار رفته در آن ها دقت کرد. تجهیزات کمپرسور باد باید توسط شرکت های معتبر ساخته شوند و کیفیت بالایی داشته باشند تا بتواند مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعمیر کار کنند. تجهیزات کمپرسور باد بعد از چندین سال استفاده نیاز به تعمیر پیدا میکنند و ممکن است نیاز به تعویض تجهیزات کمپرسور باد باشد به همین دلیل حتما باید قطعات اورجینال جایگزین قطعات معیوب شود.

قطعات مختلفی در ساختار کمپرسور باد به کار رفته است که دراین بخش به برخی از تجهیزات کمپرسور باد پرکاربرد اشاره خواهیم کرد.

مخزن: فضایی که برای فشرده سازی هوا در کمپرسور باد استفاده میشود مخزن نام دارد که بسته به کاربرد کمپرسور میتواند در ابعاد مختلفی ساخته شود.

مانومتر: در دستگاه کمپرسور باد برای اندازی گیری میزان فشار هوای داخل مخزن از مانومتر استفاده میکنند.

تابلو سکوئنس: زمانی که از چند کمپرسور بصورت همزمان استفاده شود باید برای تنظیم و کنترل فشار از تابلو سکوئنس استفاده کرد.

شیر تخلیه: خارج کردن رطوبت و آب موجود در مخزن کمپرسور برای افزایش عمر مخزن ضروری می باشد به همین دلیل در ساختار کمپرسور شیر تخلیه برای خارج کردن آب و رطوبت وجود دارد.

تجهیزات کمپرسور باد

تجهیزات کمپرسور باد

پرشر سوئیچ: برای کنترل فشار داخل مخزن از پرشر سوئیچ استفاده میکنند. زمانی که فشار داخل مخزن بیش از حد مجاز باشد این قطعه به کمپرسور دستور میدهد تا خاموش شود.

فیلتر هوا: جهت تصفیه هوای ورودی به داخل کمپرسور از فیلتر هوا استفاده میشود که از ورود هر گونه آلودگی به کمپرسور جلوگیری میکند.

چرخ کمپرسور: چرخ ها برای راحتی حمل و نقل کمپرسور در زیر آن استفاده می شوند.

سوپاپ اطمینان: یکی از لوازمی که برای افزایش ایمنی در کمپرسور باد به کار میرود سوپاپ اطمینان می باشد که این سوپاپ مانع از ترکیدن مخزن میشود.

تجهیزات کمپرسور باد

تجهیزات کمپرسور باد

هواساز: هواساز جزو تجهیزات اصلی در کمپرسور باد می باشد که با مکش هوای بیرون سبب متراکم و فشرده سازی آن می شود و به محیط بیرون پس می دهد.

الکترو موتور: انرژی الکتریکی بوسیله الکتروموتور به انرژی مکانیکی تبدیل شده و به هواساز منتقل می شود.