فیلتراسیون و روغن مخصوص کمپرسور

فیلتراسیون و روغن مخصوص کمپرسور

فیلتراسیون و روغن مخصوص کمپرسور

روغن مخصوص کمپرسور هوا برای گریس کردن اجزای مکانیکی با هدف جلوگیری از هر گونه آسیب ناشی از استفاده بیش از حد و کمک به فشرده سازی هوا استفاده می شود به طوری که هدف روغن مخصوص کمپرسور خنک کردن عناصر کمپرسور و هوای فشرده است بنابراین اگر به دلایلی، جریان روغن متوقف شود، عناصر کمپرسور خیلی سریع گرم می شوند و در صورت عدم رسیدگی به وضعیت، آسیب می بینند.

دو نوع روغن مخصوص برای کمپرسورهای هوا وجود دارد که شامل روغن معدنی و روغن مصنوعی می شود به علاوه این روغن های مخصوص کمپرسور از نظر ویسکوزیته و افزودنی های موجود متفاوت هستند.

– روغن معدنی که در پالایش نفت با استفاده از فناوری های پیشرفته، تولید می شود.

– روغن مصنوعی که در آزمایشگاه ها ساخته می شود و به طور کلی، به کمپرسورها اجازه می دهد تا به روشی بی صدا و بدون نویز کار کنند و می توان از آن با طیف وسیع تری از دما نسبت به روغن معدنی استفاده کرد زیرا از دستگاه در برابر گرمای بیش از حد محافظت می کند.

دلیل استفاده از روغن مخصوص کمپرسور

استفاده از روغن مخصوص برای کمپرسور مزایای زیادی از جمله حفاظت از اجزای مکانیکی و سیستم موتور کمپرسور دارد و برای حفظ عملکرد آن به دلایل زیر ضروری است.

– جذب گرما : روغن مخصوص به کمپرسورها اجازه می دهد تا گرمای حاصل از تراکم هوای فشرده را جذب کند و همچنین در دماهای پایین تر کار کند.

– کاهش اکسیژن : افزودنی‌های موجود در روغن مخصوص برای کمپرسور هوا، فرآیندهای اکسیژن‌سازی و اسیدی شدن را کندتر می‌کنند.

– چرخه عمر کمپرسور را افزایش می دهد : استفاده از روغن مخصوص کمپرسور، خرابی های غیرمنتظره احتمالی را کاهش می دهد و از تمام عناصر داخلی کمپرسور محافظت می کند.

عملکرد فیلتراسیون کمپرسور

فیلتراسیون به منظور جلوگیری از ورود مایعات و آلاینده‌های جامد به کمپرسورهای هوای فشرده محافظت می‌کند چرا که هوای فشرده حاوی مقادیر قابل توجهی روغن، آب و خاک و همچنین ذرات دیگری است که حتی ممکن است شامل فلزات سنگین مانند سرب یا جیوه باشد بنابراین فیلترایسون کمپرسور هوا، آلاینده ها را از هوای ورودی حذف می کند تا اجزای حیاتی سیستم مانند سیلندرها و سوپاپ ها به خوبی کار کنند .

فیلتراسیون از متورم شدن و سایش پیش از موعد در کمپرسورها جلوگیری می کند و طول عمر کمپرسور شما را افزایش می دهد به طوری که این قابلیت‌های فیلتراسیون، هوای فشرده را برای عملکرد مناسب کمپرسور هوا ضروری می‌سازد و در نتیجه باعث کاهش زمان خرابی، هوای پاک و کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود بنابراین فیلتراسیون هوای فشرده نقش بسیار مهمی در نصب هر کمپرسور ایفا می کند. داشتن یک فیلتر کمپرسور هوا با کیفیت بالا از سیستم شما در برابر ذرات، خاک، گرد و غبار، ذرات جامد و روغن محافظت می کند.

فرآیند فیلتراسیون به راحتی آلودگی، آب و روغن را از هوا پاک می کند، از زنگ زدگی جلوگیری می کند و کارایی کمپرسر هوای فشرده را بهبود می بخشد به علاوه با قطعات فیلتر مناسب برای کمپرسور خود، می توانید طول عمر دستگاه خود را بهینه کنید بنابراین شما می توانید با انتخاب و خرید فیلتراسیون و روغن مخصوص کمپرسور با قیمت های اقتصادی ما همراه باشید.

عملکرد فیلتراسیون برای از بین بردن هر نوع آلودگی موجود در روغن کمپرسور هوا استفاده می شود به عبارت دیگر، فیلتراسیون برای محافظت از کمپرسور هوا در برابر آسیب ناشی از هر نوع کثیفی یا ذرات ضروری هستند به طوری که گرد و غبار و سایر ذرات کثیفی به عناصر کمپرسور آسیب می رساند که اگر به درستی از این امر جلوگیری نشود، ممکن است کمپرسور هوا دچار آسیب جدی شود.

مجموعه ما برای محافظت بهتر از کمپرسور و اجازه دادن به کارکرد با حداکثر بازده، روغنی کاملا مخصوص برای هر نوع کمپرسوری ارائه می دهد تا با عملکرد مناسب فیلتراسیون، باعث افزایش بازدهی کمپرسور هوای فشرده شود، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.