کمپرسور چرخشی فشار قوی

کمپرسور چرخشی فشار قوی

کمپرسور چرخشی فشار قوی
کمپرسور چرخشی فشار قوی جزو کمپرسور هایی با جابجایی مثبت می باشد که با حبس کردن گاز مبرد در بین دو اسکرال و چرخاندن سبب تراکم گاز ها می شود.

کمپرسور چرخشی فشار قوی دارای دو صفحه مارپیچی است که یکی از صفحه ها ثابت و دیگری متحرک می باشد. زمانی که گاز وارد کمپرسور می شود صفحه متحرک کمپرسور چرخشی فشار قوی با چرخش خود شروع به کار میکند و گاز را متراکم میکند.

کمپرسور چرخشی فشار قوی سوپاپ و فضای مرده ندارد که این مورد سبب افزایش عملکرد و راندمان بالای کمپرسور چرخشی فشار قوی می شود. جریان گاز در کمپرسور چرخشی فشار قوی بصورت پیوسته بوده و قابل برگشت نمی باشد لذا این عوامل سبب شده که کمپرسور چرخشی فشار قوی سر و صدا و لرزش بسیار خفیفی داشته باشد.

کمپرسور چرخشی فشار قوی نسبت به بقیه کمپرسور ها عملکرد بهتری دارد ولی قیمت بالاتری نیز نسبت به سایر کمپرسور های موجود در بازار دارد. از کمپرسور چرخشی فشار قوی میتوان برای اسپیلت ها، چیلرها و دستگاه‌های تهویه مطبوع مرکزی نیز استفاده کرد. بیشترین کاربرد کمپرسور چرخشی فشار قوی در مناطق گرمسیری که دمای هوا خیلی بالاست می باشد.

از مزایای کمپرسور چرخشی فشار قوی میتوان به راندمان بالا، سر و صدای کمتر، قطعات جانبی کمتر، طول عمر زیاد کمپرسور چرخشی فشار قوی اشاره کرد. کمپرسور چرخشی فشار قوی چون قطعات کمتر و ساختار ساده تری نسبت به سایر کمپرسور ها دارند، میزان خرابی کمپرسور چرخشی فشار قوی کمتر بوده و هزینه تعمیر و نگهداری کمپرسور چرخشی فشار قوی نیز کمتر از سایر کمپرسور ها می باشد.