درایر تبریدی

هوای فشرده حاوی رطوبت طبیعی است که می تواند بر کاربردهایی که نیاز به هوای بدون رطوبت دارند تأثیر منفی بگذارد بنابراین درایر ها راه حل معمولی برای از بین بردن رطوبت هستند به علاوه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها درایرهای تبریدی است که به دلیل توانایی آن در رسیدن به نقطه شبنم قابل قبول در کاربردهای صنعتی استفاده می شود به طوری که می توانید با نصب یک درایر تبریدی راهی کم هزینه برای حذف آب از هوای فشرده دریافت کنید و از مشکلات میعانات جلوگیری کنید.

درایر تبریدی یا همان خشک کن برای خشک کردن هوای فشرده استفاده می شود به عبارتی هوای فشرده همیشه حاوی آب است که از هوای مکیده شده توسط کمپرسور می آید بنابراین بایستی برای محافظت از لوله کشی، ابزار و تجهیزات خود از درایرهای تبریدی برای خشک کردن هوا استفاده کنید در همین راستا درایرهای تبریدی هوا تجهیز خاورمیانه جزء ایده آل یک تاسیسات پنوماتیکی است که آب و بخار آب را از هوای فشرده حذف می کنند و خشک شدن را در دمای نقطه شبنم حداقل فشار +۳ درجه سانتی گراد تضمین می کنند.

رطوبت می تواند باعث خوردگی، تسریع سایش خطوط لوله و تجهیزات و ابزار نصب شده و در نتیجه اختلال در روند تولید شود بنابراین درایر تبریدی ما یک راه حل عالی است که می تواند خطر این اثرات نامطلوب را به حداقل برساند به عبارتی درایرهای تبریدی ما اجازه می دهند هوای خشک شده و عاری از ناخالصی ها به دست آید.

حفاظت از سیستم قابل اعتماد

درایرهای تبریدی ما راه حلی قابل اعتماد، اقتصادی و ساده برای جلوگیری از تراکم و در نتیجه خوردگی در سیستم های شما ارائه می دهند.

حداقل نگهداری، حداکثر زمان کار

مجموعه درایرهای تبریدی ما به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند و از این رو می توانند حداکثر زمان کار را ارائه دهند به عبارتی کاهش هزینه های تولید از طریق خرابی کمتر را فراهم می کنند.

طریقه کارکرد درایر تبریدی

هوای فشرده ورودی در درایر تبریدی با دمای متوسط +۳۰ درجه سانتیگراد تا +۴۵ درجه سانتیگراد در ابتدا در مبدل هوا تا دمای +۱۴ درجه سانتیگراد تا +۲۳ درجه سانتیگراد خنک می شود سپس در اواپراتور چرخه خنک کننده، هوا بیشتر خنک می شود و به دمای نقطه شبنم تنظیم شده حداقل +۳ درجه سانتی گراد می رسد که برای متراکم شدن بخار آب موجود در چرخه هوای فشرده ضروری است.

دلیل نیاز به درایر تبریدی

رطوبت به تنهایی می تواند به کمپرسور، موتورهای هوا و سوپاپ ها آسیب برساند و همچنین احتمالاً محصول را آلوده کرده و بر مشتریان شما تأثیر می گذارد به علاوه خوردگی، انجماد خطوط و ایجاد میکرو ارگانیسم ها تنها تعدادی از اثرات مضر آن است بنابراین درایر تبریدی این رطوبت و خطرات ناشی از آن را از بین می برد.

زمان استفاده از درایر تبریدی

در صورتی که عملیات شما دارای شرایط زیر باشد درایرهای تبریدی راه حل ایده آلی هستند

• دمای محیط کمتر از ۵۰ درجه سانتیگراد یا ۱۲۲ درجه فارنهایت است
• هدف اصلی جلوگیری از تراکم است
• و نقطه شبنم فشار مورد نیاز در حدود کمتر از ۳ درجه سانتیگراد یا ۳۷ درجه فارنهایت است

درایرهای تبریدی یا همان خشک کن های یخچالی راه حلی مطمئن، اقتصادی و ساده برای جلوگیری از تراکم و خوردگی ناشی از آن در سیستم ها است به علاوه درایرهای تبریدی ما از مقادیر کمی انرژی برای حفظ سیستم هوای فشرده در شرایط بهینه استفاده می کنند و به طور موثر و قابل اعتماد رطوبت را از بین می برند و هوای خشک را در سیستم تضمین می کنند.

درایرهای تبریدی در دو نوع تولید می شوند

• درایر تبریدی چرخشی : دارای عملکردهای متناوب با برق‌ مبتنی بر نیاز است که مصرف برق و هزینه‌ها را صرفه‌جویی می‌کند به علاوه مزیت درایر تبریدی چرخشی این است که ظرفیت خنک کننده را با توجه به استفاده از هوا افزایش یا کاهش می دهد که این باعث کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه شما می شود.

• درایر تبریدی غیر چرخشی : به طور مداوم کار می کند و نقاط شبنم ثابت را حفظ می کند به علاوه درایر تبریدی غیر چرخشی رایج ترین و قابل اعتمادترین نوع است و کمترین هزینه نگهداری را دارد.

درایرهای تبریدی به دلیل راه اندازی ارزان، سهولت نگهداری و مقاومت در برابر ذرات معلق در هوا، گزینه ای عالی برای چندین صنعت مختلف هستند با این حال، از آنجایی که آنها نقطه شبنم فشار هوا بین ۳۵ درجه فارنهایت و ۴۰ درجه فارنهایت ایجاد می کنند، درایرهای تبریدی ممکن است برای فرآیندهایی که به هوای بسیار خشک نیاز دارند یا برای مدارهایی که دمای زیر انجماد را می بینند مناسب نباشند.

مزایای استفاده از درایر تبریدی

• هزینه سرمایه اولیه پایین
• هزینه عملیاتی نسبتا کم
• هزینه نگهداری کم
• افزایش طول عمر ابزارهای پنوماتیک متصل
• قابلیت اطمینان فرآیند بهبود یافته
• صرفه جویی در هزینه بازرسی و سرویس ماشین آلات
• کاهش خطر خوردگی سیستم های پنوماتیک
• امکان جلوگیری از اختلالات غیرمنتظره در فرآیندهای تولید

انتخاب درایر تبریدی مناسب

از هدف، فرکانس و محیط استفاده از هوای فشرده گرفته تا دمای هوا و فشار نقطه شبنم مورد نظر، ممکن است عوامل مختلفی بر انتخاب شما برای درایر تبریدی تأثیر بگذارد بنابراین ما در هوا تجهیز خاورمیانه بیش از ۱۸ سال تجربه در ارائه راه حل های هوای فشرده در سطح جهانی، همراه با پشتیبانی بی نظیر خدمات مشتری داریم بنابراین انواع درایرهای تبریدی ما را بررسی کنید و با کارشناسان ما صحبت کنید تا بفهمید کدام یک به بهترین وجه نیازها و بودجه کسب و کار شما را برآورده می کند.

ما همچنین راه‌ حل‌ها و گزینه های سفارشی در دسترس داریم تا دقیقاً نیازهای شما را برآورده کنیم بنابراین چه نیاز به خرید و نصب یک سیستم درایر تبریدی جدید داشته باشید یا به مشکلات تعمیر نیاز داشته باشید تیم ما آماده کمک به شما است. با ما در ارتباط باشید، ما کیفیت عالی هوا را تضمین می کنیم.