پنل کنترل کمپرسور اسکرو

کمپرسورهای اسکرو برای عملکرد صحیح خود نیاز به سیستم پنل کنترل دارند به عبارتی وظیفه سیستم پنل کنترل این است که کلیه پارامترها را به صورت دقیق و لحظه ای تنظیم و نظارت کند و بازخورد مناسب برای عملکرد بهتر سیستم ارائه دهد. هرچه سیستم کنترل پارامترهای بیشتری را بررسی کند، کمپرسور اسکرو قابل اعتمادتر کار خواهد کرد.

اهمیت پنل کنترل زمانی بیشتر می شود که خطاهای ایجاد شده در سیستم کمپرسور اسکرو را به درستی نشان دهد و در صورت بروز مشکلات مکانیکی یا الکتریکی کمپرسور را خاموش کرده و خطا را به اپراتور گزارش دهد. یک سیستم کنترل کمپرسور اسکرو از یک کمپرسور، موتور، سنسورهای کمپرسور برای حفاظت و یک پنل کنترل کمپرسور اسکرو برای هماهنگی عملکرد آنها تشکیل شده است به طوری که حفاظت از سیستم کمپرسور اسکرو و موتور کمپرسور از اولویت های سیستم پنل کنترل کمپرسور هستند زیرا خرابی کمپرسور می تواند عواقب جدی داشته باشد.

اصول سیستم پنل کنترل کمپرسور اسکرو

یک سیستم پنل کنترل کمپرسور اسکرو باید وضعیت متغیرهای فرآیند مورد نیاز برای کنترل و محافظت از کمپرسور را بداند و این بدان معناست که باید به دستگاه‌هایی متصل شود که فرآیند را نظارت می‌کنند.

• اضافه بار موتور : حفاظت از کمپرسور برای زمانی که جریان موتور بالاتر از درجه آمپر بار کامل باشد.
• سنسورهای دما : حفاظت از کمپرسور زمانی که بالاتر از درجه حرارت استاندارد باشد.
• سنسورهای سطح : کنترل و حفاظت کمپرسور برای اطمینان از وجود روغن کافی در کمپرسورهای بزرگتر
• سنسورهای جریان : کنترل و حفاظت از اینکه کمپرسور در حال حرکت است
• سنسورهای فشار : برای کنترل میزان فشار کمپرسور استفاده می شود

یک پنل کنترل کمپرسور اسکرو می تواند یک کمپرسور یا چند کمپرسور را در صورت نیاز کنترل کند و به طور کلی پنل کنترل شروع و توقف کمپرسور اسکرو را بر اساس سنسورهای سطح و سنسورهای فشار کنترل و نظارت می کند و همچنین وظیفه کنترل موتور کمپرسور اسکرو را بر عهده دارد به عبارتی یک پنل کنترل کمپرسور اسکرو باید به اپراتور این امکان را بدهد که برق را روشن و خاموش کند، فرآیند را کنترل کند و بر فرآیند و وضعیت همه آلارم ها در صورت نیاز نظارت کند.

مجموعه ما در تهران درزمینه فروش، تعمیرات ، نصب و مشاوره کلیه تجهیزات هوای فشرده, درایر صنعتی, کمپرسور هوا, قطعات تجهیزات هوای ساز, قطعات درایر صنعتی, قطعات کمپرسور هوای فشرده, تامین محصولات و تجهیزات جانبی کمپرسور فعالیت داشته و درصورت لزوم اقدام به اعزام کارشناس به محل کارکرد کمپرسور و انجام کلیه امور مربوط به سیستم های کنترلی کمپرسور اسکرو می نماید.