درایر جذبی

درایر جذبی

اگر در محل خود هوای فشرده دارید ممکن است به درایرهای جذبی نیز احتیاج داشته باشید چرا که سیستم های هوای فشرده همیشه رطوبت تولید می کنند به طوری که اگر به نقطه شبنم فشار برسد، بخار آب متراکم می شود و می تواند بر بهره وری و تجهیزات شما تأثیر بگذارد چرا که درایر جذبی رطوبتی را که کمپرسور شما تولید می کند.

از بین می برد تا بتوانید هوای فشرده خالص و تمیز را برای تاسیسات خود داشته باشید بنابراین اگر از سیستم های هوای فشرده استفاده می کنید، به احتمال زیاد به یک درایر جذبی برای کمپرسور هوای خود نیاز دارید.

دلایل اهمیت درایر جذبی

درایرهای جذبی برای سیستم های کمپرسور هوا که به خوبی کار می کنند ضروری هستند چرا که رطوبت با فشرده سازی هوا اجتناب ناپذیر است بنابراین درایر جذبی یک محصول جانبی طبیعی برای سیستم کمپرسور شما است به علاوه در اینجا برخی از مزایایی است که می توانید با اضافه کردن یک درایر جذبی به سیستم تراکم خود انتظار داشته باشید

– درایر جذبی از یخ زدگی جلوگیری می کند

اگر بخار به آب متراکم شود، آب در برابر دماهای پایین می تواند یخ بزند و این یخ زدگی می تواند منجر به گیرکردن اجزای متحرک شود همچنین می تواند در خطوط فرآیند جمع شود و در حرکت سیال فرآیند یا محصول اختلال ایجاد کند.

– استفاده از درایر جذبی باعث حذف آلودگی می شود

آلودگی یک خطر جدی برای صنایعی است که از هوای فشرده با خلوص بالا استفاده می کنند به طوری که صنایعی مانند تولید محصولات غذایی و دارویی، برش لیزری و جوشکاری، رنگ آمیزی، پوشش دهی و شات بلاست همگی برای عملکرد به هوای فشرده خالص نیاز دارند بنابراین اگر آب در سیستم کمپرسور جمع شود راندمان و بهره وری کاهش می یابد یا محصولات آسیب می بینند.

– درایر جذبی تجمع آب را متوقف می کند

آب در تجهیزات پایین دستی بدون حذف رطوبت جمع می شود و این تجمع بیش از حد می تواند باعث شود تجهیزات حساس عملکرد نادرست داشته باشند و به کیفیت و خروجی تولید آسیب وارد کند.

– درایر جذبی به کاهش رشد میکروب کمک می کند

صنایع داروسازی و غذا و نوشیدنی از هوای فشرده برای مخلوط کردن و انتقال محصول استفاده می کنند همچنین آب مستعد رشد باکتری است و هر آبی در سیستم هوای متراکم شما می تواند به سرعت منجر به فساد یا آلودگی غذا و نوشیدنی شود.

– درایر جذبی راندمان کار را بهبود می بخشد

اگر تأسیسات شما از تجهیزات و ابزارهایی با نیروی هوا استفاده می کند آب کارایی آن را کاهش می دهد که این می تواند به اجزای داخلی آسیب برساند و توان کمپرسور را کاهش دهد و بر تولید تأثیر بگذارد.

– درایر جذبی از خوردگی جلوگیری می کند

آب باعث خوردگی در فولاد می شود همچنین قطعاتی مانند لوله ‌ها، درام‌ ها و مخازن معمولاً از فولاد ساخته می‌شوند و زمانی که تجمع رطوبت به آب و خوردگی تبدیل شود، شروع به شکستن می‌کنند و هنگامی که خوردگی شکل می گیرد، جریان فرآیند و محصول می تواند به سرعت آلوده شود.

کاربرد درایر جذبی در صنایع

صنایعی که از درایرهای جذبی بیشترین استفاده را می برند شامل صنایع شیمیایی و دارویی، صنایع غذایی، رنگ آمیزی با کیفیت و تولید نساجی هستند.

دلیل ضرورت استفاده از درایر جذبی

یک کمپرسور هوا می‌تواند سرمایه‌گذاری عاقلانه‌ای برای بسیاری از مشاغل باشد در حالی که درایر جذبی کارایی یا عملکرد کمپرسور را بهبود می بخشد. تأثیر قابل توجهی بر کیفیت هوای تولید شده و طول عمر تجهیزات شما خواهد داشت بنابراین به طور کلی درایر جذبی جزء ضروری یک سیستم کمپرسور هوا نیست، اما این بدان معنا نیست که باید نادیده گرفته شود.

در واقع، استفاده از درایر جذبی می تواند با بهبود طول عمر ابزار و ماشین آلات شما و همچنین کیفیت محصولات ساخته شده با استفاده از هوای فشرده در زمان و هزینه کسب و کار شما صرفه جویی کند به این دلیل که وقتی هوای فشرده خشک‌تر است، رطوبت باقیمانده کمتری وارد لوله‌ ها و عملکرد داخلی تجهیزات شما می‌شود.

در حالی که درایر جذبی بهره وری را در کوتاه مدت بهبود می بخشد، هزینه های تعمیر و نگهداری، خرابی و کمبود محصول را کاهش می دهد بنابراین به همین دلیل است که برای بسیاری از مشاغل ارزش سرمایه گذاری اولیه را دارد

اهمیت نقطه شبنم

اگر نقطه شبنم ۲۰ درجه سانتیگراد باشد، تقریباً ۱۵ گرم بخار آب در ۱ کیلوگرم هوا وجود دارد به علاوه از نظر هوای فشرده، درک دقیق میزان بخار آب به شما کمک می کند تا بدانید که آیا هوا به اندازه کافی خشک است که استفاده کنید همچنین هوا باید در چه دمایی خنک شود تا به طور موثر رطوبت را توسط درایر جذبی از بین ببرد.

درایرهای جذبی که به سطوح نقطه شبنم از – ۴۰ تا -۷۰ درجه سانتیگراد می رسند برای حذف تمام رطوبت موجود در هوای فشرده استفاده می شوند به طوری که از آنها برای برای بالا بردن کیفیت هوای فشرده استفاده می شود.

بنابراین از درایرهای جذبی در هر جایی که نیاز به کیفیت بالای هوای فشرده برای جلوگیری از آسیب دستگاه های پنوماتیکی وجود دارد استفاده می شود چرا که درایرهای جذبی رطوبت باقیمانده موجود در هوای فشرده را حذف می کنند.

مزایای استفاده از درایر جذبی

– افزایش کیفیت و بهره وری هوای فشرده

هوای تمیز و خشک خطر خوردگی را کاهش می دهد و در نتیجه کیفیت محصول نهایی را افزایش می دهد بنابراین درایرهای جذبی ما در این امر به شما کمک می کنند.

– صرفه جویی در هزینه

کیفیت هوای فشرده بالاتر هنگام استفاده از درایرهای جذبی، طول عمر بیشتری را برای فرآیندهای عملیاتی (ماشین آلات، تجهیزات) به ارمغان می آورد، بنابراین خاموشی های ضروری و فواصل خدمات سالانه برای اطمینان از عملکرد بهینه کاهش می یابد.

– نصب سریع و آسان

درایرهای جذبی ما به گونه ای ساخته شده اند که برای عملکرد خود فقط به اتصال منبع تغذیه و کانال های ورودی و خروجی نیاز دارند.

– کنترل سطح نقطه شبنم

سنسور سطح نقطه شبنم چرخه های بازسازی را کنترل می کند و بنابراین هزینه های عملکرد درایر جذبی را کاهش می دهد.

اصل کار درایرهای جذبی

درایرهای جذبی از دو مخزن استوانه ای عمودی تشکیل شده اند که اصطلاحاً برج نامیده می شود که از طریق یک لوله کوچک به هم متصل می شوند و توسط دریچه ورودی قابل دسترسی هستند به طوری که هوای فشرده ای که از کمپرسور می‌آید، وارد اولین برج می‌شود که عنصر خشک‌کننده، رطوبت هوا را جذب می‌کند و به این ترتیب هوای فشرده خشک می‌شود و در نتیجه خارج می‌شود.

در همین حال، برج دوم فشار وارد شده را کاهش می دهد و مواد خشک کننده موجود در آن را بازسازی می کند، زیرا این عناصر می توانند بارها و بارها با آب اشباع شوند به این ترتیب مواد خشک کننده قابلیت جذب خود را حفظ می کنند بنابراین هنگامی که این عناصر به طور کامل بازسازی می شوند، برج ها وظایف را تغییر می دهند تا تداوم فرآیند را تضمین کنند.

درایرهای جذبی ما می تواند با مزایای بسیاری که دارند همراه کاملی برای کسب و کار صنعتی شما باشند به طوری که درایر جذبی ما مطمئناً کارایی را برای سال های طولانی ارائه می دهد بنابراین ما به عنوان شرکای شما طیف وسیعی از محصولات هوای فشرده را ارائه می دهیم تا بتوانید یک سیستم هوای فشرده قابل اعتماد و کارآمد در اختیار داشته باشید.

مجموعه ما پیشرو در ارائه سیستم ‌های هوای فشرده، طیف گسترده‌ای از درایرهای جذبی بسیار موثر در انواع مختلف را برای انتخاب شما در اختیار دارد همچنین ما در تهران فعالیت می کنیم اما خدمات فروش و پس از فروش خود را در کل ایران ارائه می دهیم بنابراین شما می توانید برای پیدا کردن درایر جذبی مناسب خود یا برای دریافت تخمین رایگان یکی از درایرهای جذبی ما برای کسب و کارتان هم اکنون با ما تماس بگیرید.